1398/06/24

جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش در روز دوشنبه 11 شهریور ماه برگزار شد و به دعوت اعضای کمیسیون، مرتضی موسی‌خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این نشست حضور داشت.

در ابتدا مازیار گنجه‌ای رییس کمیسیون به معرفی پیشینه و ظرفیت‌های آموزشی شرکت‌های صنف، به عنوان نهادی مهارت‌محور و توانمندساز پرداخت. سپس به تفاوت‌های آموزشی این شرکت‌ها با آموزش‌های آکادمیک اشاره کرد. دارا بودن حدود 200 دوره آموزشی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، مدیریت IT، امنیت، شبکه، اینترنت اشیا، همچنین به روزرسانی ماهیانه سرفصل‌های دوره‌ها با روندهای روز بازار کار، جذب و تربیت استاد از نیروهای مشغول در پروژه‌های روز کشور، از آن جمله بودند. در ادامه با اشاره به توانایی شرکت‌ها در تجهیز لابراتوارهای تخصصی براساس دوره درخواستی و نیز تولید محتوای آموزشی، بیان داشت که ارتباط نزدیک آموزشگاه‌ها و شرکت‌های متقاضی نیروی کار، موجب شده همواره آگاهی دقیقی از نیازهای بازار کار داشته باشند و آینده روشنی از روندهای شغلی در بازار کار ارایه دهند تا دانشجویان جهت‌گیری دقیق‌تری برای آینده کاری خود داشته باشند. در پایان به پتانسیل موجود برای فرستادن دانشجویان به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های معتبر فعال در بازار، برای گذراندن دوره‌های کارآموزی اشاره داشت.
مرتضی موسی‌خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، همکاری کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دانشگاه را راه‌حل درستی برای پر کردن فاصله میان نیاز روز بازار کار و دروس دانشگاهی می‌دانست و برای همکاری اعلام آمادگی و پیشنهاداتی ارایه کرد.
وی در ادامه بیان داشت که عدم ساماندهی جریان آموزشی باعث شده است آموزش‌های بد و خوب از هم متمایز نشوند و پیامد آن یادگیری غلط یا دلزدگی جوانان است. وی معتقد بود سازمان نظام صنفی قدرت و تخصص لازم برای ساماندهی این حوزه را داراست.
فریبا مهدیون از اعضای کمیسیون، فلسفه به وجود آمدن صنف شرکت‌های آموزشی را، پر کردن فاصله بین بازار کار و آموزش‌های آکادمیک عنوان کرد. در ادامه توضیح داد که چگونه با الگوبرداری از شرکت‌های خارجی محتوای آموزشی را تولید کرده‌اند و با وجود تحریم‌ها موفق شده‌اند که همواره دوره‌ها را به روز و در راستای مسیرهای شغلی نگه‌دارند. وی بیان داشت که: «در حال حاضر درخواست‌های فراوانی از شرکت‌های خصوصی و دولتی وجود دارد که نیروی متخصص مورد نیاز خود را تعریف می‌کنند و ما دوره‌های لازم را برای تربیت این نیروها تدوین می‌کنیم. همکاری با دانشگاه هم می‌تواند به همین صورت اتفاق بیفتد و در حوزه‌های تخصصی موردنظر وارد دانشگاه شویم. همچنین می‌توان به صورت برگزرای سمینار و کارگاه‌های اطلاع‌رسانی باشد که بتوان از این طریق دانشجویان را با مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار آشنا کنیم». وی ادامه داد: «امکان آن فراهم است که به یک پروتکل همکاری با دانشگاه برسیم تا بدین‌وسیله بخش خصوصی به عنوان سازمان نظام صنفی بتواند وارد دانشگاه شود و تجربه آموزشی چندین ساله شرکت‌های خود را با دانشگاه به اشتراک گذارد.»
در ادامه صائبه سلوکی نایب رئیس کمیسیون استان تهران با اشاره به احراز صلاحیت شرکت‌های آموزشی براساس دستورالعمل مصوب شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، که در سال جاری اتفاق افتاده است، پیشنهاد کرد که تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و سازمان نظام صنفی تهیه شود و طی آن بستر همکاری با شرکت‌هایی که صلاحیت آنها احراز شده است آماده شود.
در پایان سهراب اسدزاده به نمایندگی از کمیسیون آموزش و پژوهش جهت ارتباط با نماینده دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انتخاب شد تا اقدامات لازم برای تهیه پیش‌نویس ظرفیت‌ها و شرایط همکاری را پی‌گیری کنند.

 

منبع  : سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

 

سایر خبرها

 

«تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.»